یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۹:۴۲

سکوی 19A با ثبت رکورد راه‌اندازی شد

باشگاه خبری فراساحل: سكوي 19A با ثبت ركوردی بی‌سابقه طی مدت 84 روز از زمان نصب تا پایان عملیات راه‌اندازی، به بهره‌برداری رسید و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی را آغاز کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومي شركت نفت و گاز پارس، مجري فاز 19 با اعلام اين خبر گفت: این سکو با ظرفيت برداشت روزانه 500 ميليون فوت مكعب گاز ، ركورد کوتاه‌ترین زمان ممكن از مرحله نصب تا راه‌اندازی را ثبت نموده است. پيش از اين نيز عمليات نصب اين سكو با تلاش گروه‌هایی از بخش كارفرما (شركت نفت و گاز پارس) و پيمانكار (شركت مهندسي و ساخت تأسیسات دريايي ايران) 26 تیرماه سال جاری با ثبت ركورد نصب 3 ساعت با موفقيت انجام شده بود. مسعودی عنوان کرد: اجرای عملیات ساخت، بارگیری، نصب و راه‌اندازی این سکو با تکیه‌بر دانش و توان شرکت‌های ایرانی و بر اساس اجرای دقیق موازین ایمنی ، نشانگر بلوغ توانمندی‌های فنی و مدیریتی در راهبری ساخت سازه‌های دریایی از سوی متخصصان داخلی است. فاز 19 از جمله طرح‌های درحال توسعه در میدان پارس جنوبی با ظرفیت تولید روزانه 2 میلیارد فوت مکعب گاز است. اردیبهشت و تیرماه سال جاری ردیف‌های یک و چهار شیرین سازی پالایشگاه این طرح با ظرفیت روزانه یک میلیارد فوت مکعب از طریق سکوهایSPD2 (سکوی اقماری منفک شده از فاز یک) و 19C به بهره‌برداری رسید.

مجری فاز 19 پارس جنوبی اعلام کرد: ردیف 3 شیرین سازی پالایشگاه این طرح آمادگی کامل دریافت گاز سکوی 19A را دارا بود و هم‌اکنون نيز همراه با دو رديف ديگر شيرين سازي، گاز ترش بخش فراساحل را پالايش و به خط سراسري تزريق می‌کند. توليد گاز شيرين فاز 19 به 22 میلیون متر مکعب رسید.به گفته مجري این طرح ، در حال حاضر روزانه حدود 25 ميليون مترمكعب گاز از بخش سكوهاي فاز 19 برداشت و پس از ورود به پالايشگاه و انجام مراحل شيرين سازي،22 ميليون مترمكعب گاز فراورش شده به خط سراسري تزريق می‌شود. بر اساس اين گزارش پس از رسيدن به شرايط پايدار، روزانه 14 ميليون مترمکعب گاز سکوی 19A تولید و جهت پالایش به پالایشگاه خشكي فاز 19 منتقل خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با تثبيت شرايط برداشت گاز از سكوي 19A ، ظرفيت توليد گاز در اين طرح به حدود روزانه 42 ميليون مترمکعب معادل يك و نيم فاز استاندارد برسد. مسعودی با بیان اینکه این سازه عظیم حدود 2800 تن وزن دارد، گفت: این سومین سکوی فاز 19 پارس جنوبی است که پس از سکوهای SPD2 و 19C برداشت گاز از میدان مشترک را آغاز می‌کند. به گفته مجری طرح توسعه فاز 19 عملیات حفاری و خطوط لوله انتقال و درون میدانی و خطوط لوله اصلی زیردریایی این طرح جهت ارسال گاز به پالایشگاه خشکی سال گذشته تکمیل‌شده است.



  کد خبر : 2522
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :